BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »


Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu
dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu,
wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku.
Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku

my beloved mama and abah.... love you mama.. love you abah...

Ya Allah
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perindahlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka

Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas
didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas
kesayangan yang mereka limpahkan padaku,peliharalah
mereka sebagaimana mereka memeliharaku.

amin ya Rabbal alamin...

"ibu bapa adalah selayak-layak insan yang perlu dikasihi dan disantuni.."



my beloved sister, brother, and younger brother... love you all...

Ya Allah,
Kami memohon mudahkanlah saudaraku ini dalam menghadapi masalah2 hidupnya, perbaikilah amal ibadahnya, lapangkan rizkinya, bahagiakanlah hidupnya


Friday, January 21, 2011

Aku Mahu Menjadi Seorang Pendidik

bismillahirrahmanirahim....

 satu hari lagi dengan pagi yang cerah. tujuan yang baru setiap hari. perasaan yang berubah-ubah dari hari ke hari. pengalaman yang makin bertambah mengajar erti hidup supaya lebih bermakna. mungkin...... sekali lagi di dalam kotak memoriku ini terbayang-bayang citaku yang satu. aku ingin menjadi seorang pendidik. satu kewajipan yang perlu aku laksanakan sesuai dengan persepsiku sekarang. Cikgu Intan Syafina Abdul Rashid, terngiang-ngiang panggilan itu di telingaku. bayanganku satu hari aku adalah seorang guru menari-nari di ingatanku. aku ingin menjadi seorang guru yang sentiasa ada untuk pelajarnya. yang akan sentiasa menolong an memastikan pelajarnya berjaya kelak. aku ingin sekali. akulah ibu mereka, akulah kawan mereka yang selalu menginginkan mereka berjaya dunia dan akhirat. insyaALLAH, dengan izin ALLAH akanku capai cita-citaku nan satu... aku seorang pendidik..

Cikgu Intan Syafina Abdul Rashid.....


0 comments: